Informacje dotyczące korzystania z prawa do rękojmi
POUCZENIE O RĘKOJMI
Prawo do rękojmi.
Jeżeli dokonują Państwo zakupów w Sklepie jako Konsumenci (tzn. pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.), mają Państwo prawo do rękojmi co oznacza że jako Sprzedający ponoszę odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową.
Prawo do rękojmi WYŁĄCZONE jest wobec Klientów (tzn. pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.)
Podstawą do rękojmi jest wystąpienie w sprzedanym produkcie:
A. Wady fizycznej, która jest niezgodnością produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz:
B. Wady prawnej która może polegać na tym, że kupiona przez Konsumenta rzecz:
Termin do skorzystania z prawa do rękojmi wygasa po upływie 24 miesięcy od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa, weszła w posiadanie rzeczy tj. od dnia, w którym odebrali Państwo przesyłkę z towarem. Przy czym, przez rok trwania odpowiedzialności Sprzedającego istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży.
W przypadku zauważenia wady w późniejszym terminie, czyli między 12 a 24 miesiącem od wydania towaru, to Konsument powinien wykazać, że wada towaru istniała w momencie zakupu.
Jeżeli Sprzedający zataił podstępnie wadę sprzedanego produktu mogą Państwo wystąpić z rękojmią nawet po upływie powyższych terminów.
W sytuacji wystąpienia wady mają Państwo możliwość złożyć do naszego Sklepu reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:
Aby skorzystać z prawa do rękojmi, konieczne jest przekazanie informacji w dowolnej formie, wraz z dokładnym opisem wady, poprzez:
Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego, jednak nie stanowi to warunku do przyjęcia reklamacji.
Wzór formularza jest do pobrania na stronie sklepu pod adresem: https://marlon24.pl/webpage/reklamacje.html
Jako Sprzedający mam obowiązek ustosunkowania się do Państwa żądań w ciągu 14 dni. Brak mojej odpowiedzi w tym terminie skutkuje uznaniem reklamacji jako zasadnej.
Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Państwa adres e-mail.
Pobierz Arkusz Reklamacyjny: